Wie zijn wij?

Wij zijn enthousiaste wereldverbeteraars met ruime ervaring op het gebied van toegankelijkheid. Met de Stichting Toegankelijke Horeca willen wij de toegankelijkheid van de horeca verbeteren. Vooral ook willen wij, op een positieve manier, bewustzijn creëren over het belang van toegankelijkheid voor iedereen, zodat iedereen, met of zonder beperking, onbezorgd kan genieten van een avondje uit!

Change tekst

Door het adviseren over toegankelijkheid en het inzichtelijk maken van de bestaande situatie door het doen van een test, kunnen we in kaart brengen hoe toegankelijk een horecagelegenheid is. Met onze informatie kan eenvoudiger een keuze gemaakt worden of de horecagelegenheid (voldoende) toegankelijk is. Ieder mens is namelijk anders en dat geldt ook voor mensen met een beperking en ouderen. De een heeft een bepaalde voorziening nodig, terwijl de ander alleen wil weten of het toilet niet alleen met een trap te bereiken is.

Wij kiezen voor deze aanpak, omdat wij ons ook realiseren dat het niet haalbaar is te wachten tot iedere horecagelegenheid bijvoorbeeld een aangepast toilet heeft. Door middel van foto’s en filmpjes van de horecagelegenheid en met een aangepaste digitale menukaart (op telefoon, tablet of e-reader te lezen door slechtzienden en met een voice-over te lezen door

blinden) geven wij iedereen alle informatie die hij of zij nodig heeft om een goede keuze te kunnen maken en een fijne tijd te hebben.

Momenteel zijn we druk bezig met het ontwikkelen van de HorecaAccess website en app en het uitvoeren van een pilot in Rotterdam.

Met de uitkomsten hiervan kunnen we onze diensten uitbreiden.

Wordt vervolgd, maar als er al vragen zijn; aarzel niet en neem contact met ons op!

info@stichtingtoegankelijkehoreca.nl

Twitter: @HorecaAccess